Gezi Parki ve ben


Oncelikle Gezi Parki olaylari basladigindan beri direnise katilimim ve yasadiklarimla ilgili tamamen icimin rahat oldugunu ve mutlu oldugumu belirtmek istiyorum.

Parktaki ilk agac devrildiginde sosyal medya uzerinden haber alip surece dahil oldum. Ilk gece parki ziyaret edip her sey yolunda mi insanlar ne yapiyor diye ziyaret ettim. Ikinci gece arkadasim Eda ile haberlesip hem kendisini hem parki ziyaret etmek icin parka gittim. Sabah polislerin parka baskin yapip cadirlari yakmalarina kadar surece katilimim, 4 yil evvel fakulteye baslari kapali girmeye calisan kadin arkadaslarimi kenardan kenardan cesaretlendirmek duzeyindeydi. Ancak polisin sabah 5:00’da duzenledigi baskin kanima dokundu. O gunlerde Sirri Sureyya Onder’in verdigi destek bir cok genc icin ne ifade ediyorsa benim icin de aynisini ifade ediyordu, cesaretlenmistim.

Iktidarin son yillarda imza attigi hak ihlalleri canimi cok yakiyordu, ozellikle kadinlarin maruz kaldiklari hak ihlalleri taciz ve tecavuzlere adalet sisteminin kucaklayici tavri, bas ortusu ve din uzerinden soylenen sozler her seferinde beynimden vurulmus gibi hissettiriyordu bana.

Son olarak insanlarin hayat tarzlari ve secimleri hakkinda baski kurmak uzere cikarilan yasalar, 3. Kopruye verilen isim oncesindeki 1 mayis mudahaleleri, ODTUlu genclere uygulanan siddet, Fazil Say’a verilen ceza.. Bunlarin toplami bardagi tasiran son damla oldu.

Cuma gunu ben de yuz binlerce insan gibi Taksim’e gittim. Bir cok yolu ve gecis noktasini kapadiklari icin Karakoy’den Tunel’e ciktim ve Istiklal’e yurudum. Oradaki tek motivasyonum basbakanin ve devletin topluma asagilayici bir tavri hak gormesi o oldurucu gazi sikmasiydi. Sen bunu yapamazsin demekti benim orada var olmam.

28 Subat surecinde yemin ettirilmeyen secilmis bir vekilin yasadiklari uzerine hissettigim neyse, askeri lise sinavina girerken istenen aile fotografinda annemin basini acip basortusu takiyormus izlenimini ortadan kaldirmak icin ailecek verdigimiz caba neyse, kendisi namazla dalga gectigi icin karsisinda durup tartistigim akademisyen beni devamsizliktan dersten biraktiginda hissettigim neyse ayni hislerle yurudum..

Ben yuruyup sokaklara cikarken basbakanin nefret soylemlerini, kiskirtici sozlerini surekli dinledim televizyonlardan. Her dinleyisimde temel insan haklarina, haklarima dayatilan zorlama uzerinden duydugum tepki giderek artmaya basladi. Basbakanin yapmaya calistigi sey karsitlik ureten bir politika izleyip yaklasan secimlerde tabanini garantiye almak surec icinde secmenini konsolide etmekti. Ama bunu hep nefret soylemleri uzerinden kuruyor, buz gibi yalanlar soyluyordu. Bu gelismeler ve basbakanin sozleri gercekten onur kiriciydi. Toplumu nasil bu kadar asagilayabiliyordu, acik acik yalanlar soyleyip insanlarin bunlara kanmasini nasil bekliyordu? Isin kotusu insanlar sozlerine kismen inaniyordu.. Cunku Istiklal, Gumussuyu, Tarlabasi, Besiktas, Akaretler, Gazi Mahallesi, Kizilay, Dersim ve Hatay cayir cayir yanarken televizyonlar survivor, penguen belgeseli gibi yayinlar yapiyordu. Toplumun bir kesimine dayatilan dogrular ve ogretilen rutinler zaten baskaldirmamalari icindi..

Gecen zaman icinde Istanbul Valisi ve Basbakan basta olmak uzere bir cok kisiyi elestiren, bir cok durumu elestiren seyler paylastim sosyal medya hesaplarimda. Bunlarin her birini dogruluguna inandigim ilkeler uzerine paylastim ozgurluk, adalet, esitlik, farkliliklar saygi gibi.. Bunlar beni be yapan seyler, direnisin icinde varolmasaydim ben ben olamazdim.. Bazi arkadaslarim ve yakinlarim, akrabalarim bunlardan rahatsiz olmuslar.. Uzuldum, cunku bazilari benden habersiz rahatsiz olmuslar ve bana sormamislar, soramamislar neden capulcu yaftasini kendine yapistirdin diye.. Oysa ben gecen zaman icinde ne sosyal medya hesaplarimdan engelledim, ne de herhangi bir paylasimimi kisitli yaptim. Her seyim ortadaydi..

Sunu soylemek lazim belki de en cok, ben ne ataturkcuyum ne laik, hic bir siyasi partiyle ilgim yok, ozellikle CHP’den ayri nefret ediyorum, statukoyu sevmiyorum, askerden polisten silahtan ve hiyerarsik ortamlardan, kurumlardan hoslanmiyorum.. Dindar da degilim, dinsiz de.. Tek istegim kendimi var edebilmek.. Sessiz sakin yasamak.. Beni koydugunuz siniflardan hic biri degilim! Salyasini akitan bir kopek degilim mesela, din dusmani ya da devlet dusmani degilim. Gelenekci degilim, muhafazakar degilim. Aptal degilim. Insanca yasamanin gerekliligine inanan, ezilen tum toplum kesimlerinin yaninda olmaya calisan biriyim, beni siniflandirmayin ve onemsemeyin o kadar..

Bikac gun once basbakanin g.tunun kili olmak uzerine de yazip hazine mustesarliginin verilerini paylasmistim. Bunun uzerine cok tepki aldim, terbiyesiz dediler bana. Ama biliyorum ki bana terbiyesiz diyenler agiz dolusu kufurler ederek bunlari ifade ettiler. Ama bu got kili konusu cok guncel bir mevzu, AKP mitingine giden yasli bir teyze soyledi bunu. Bu ulkenin milletvekilleri basbakana peygamber muamelesi yapiyor mesela, tapiyorlar. Bu zihniyeti elestiren bir soz soyledigimde “alinti” yaparak neden ben kotu oldum anlamadim.

Bikac gun once Bingol’de 5 uzman cavusun tecavuz ettigi bir kiz cocugunun davasi sonuclandi. Tecavuzculer saliverildi, bununla ilgili tecavuze sessiz kalma, sessiz kalmak ortak olmaktir mesajiyla gorseller paylastim. Bunun uzerine bir yakinim Ali bize tecavuzcu diyor dedi. Ben bu konuyla ilgili hep bir seyler soyledim, simdi mi rahatsiz etti ya da nasil oyle anladin..

Sosyal medya hesaplarimdaki bir cok paylasimim mizah icerikli. Mesela Tisikkirler Tiyyip baslikli bir gorsel paylastim. Gorseli ve maksadi bicok kisi yanlis anlamis. Herkes Ti”SiK’kirler Tiyyip’e takilmis.. Ama bunun Tisikkirler Sipirmin gibi bir karikatur altyapisi var.. Dil cok onemli anlasmak icin. Elestirdiginiz insanlar kim bi bakin once lutfen.. Ornegin benim basbakana elestirilerim hep teorik, bilimsel nedenlerle ilgili, ekonomi, siyaset, yonetim, orgutsel davranis gibi konularla ilgili. Simdi sen insan haklari, siyaset, yonetim gibi konularda bilgi sahibi degilken nasil benle tartisacaksin?

Sozun ozu cok yoruldum. Biber gazi yemekten de insanlara laf yetistirmekten de. Herkes bir donup kendine baksin ben neye layigim diye, bana hak olan ne diye.. Ortada camii muezzininin laflari varken bunlar camide icki icti diye yalan soyleyen bir basbakan tarafindan mi yonetilmek istiyorsunuz? Ortada herhangi bir emaresi yokken dis guclerden, faiz lobisinden bahseden bi basbakan tarafindan mi yonetilmek istiyorsunuz? Insanlar uluslararasi ve anayasal haklarini kullanirken uzerlerine olum sacan gaz bombalari attiran bir basbakan ve vicdansiz yoneticiler tarafindan mi yonetilmek istiyorsunuz?

Ben buna layik degilim..!

Bu daha baslangic, kimse kusura bakmasin.. Mucadeleye devam..

Ayrica blogum, evim, isyerim, sosyal medya hesaplarim da dahil olmak uzere Her Yer Taksim, Her Yer Gezi, Her Yer Direnis.. 😉

Saglikla..

Bir Cevap Yazın

