4 + 4 + 4 Kaç eder?


Ülke gündemine pat diye düşen yeni eğitim sistemi akıllarımızı aldı. 2-3 yılda bir ortaöğretim ve yükseköğretim sınav sistemlerinin değiştirilmesine alışmıştık ama 1997 yılından beri 8 yıllık zorunlu ilköğretim sistemi ile ilgili gündeme gelen bu ilk degisiklik önerisi sizi bilmem ama beni şaşırttı. Yine akıl almaz yöntemler deniyor devlet, 4 + 4 + 4! Muhtemelen bu tartışmaları yürüten bir çok insan aslında yazılması bile zor olan, bu formüle benzeyen model hakkında bilgi sahibi değiller. Ben ilk duyduğumda aradaki +’ların ne anlama geldiğini tahmin etmiştim ama Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi’nin (ERG) araştırmaları ve açıklamalarını okuyunca tam olarak ne anlama geldiğini öğrendim.

Teknik konularla kafanızı karıştırmayacağım. Sadece birkaç tespiti sizinle paylaşmak istiyorum. Önerilen teklifte okula başlama yaşı 5, ilköğretim 4+4 olarak 2 bölüme ayrılıyor, toplamda 12 yıl zorunlu eğitim öngörülüyor. Okula başlama yaşı 5 olmasına rağmen pakette okul öncesi eğitim ile ilgili herhangi bir düzenleme yok. Her 4 yıllık eğitim/öğretim döneminin de zorunlu olup olmadığı muamma. Bu sistemle ilk 4 yıldan sonra açıköğretime geçebilme hakları var öğrencilerin. Aslında bunu geçirilme olarak yorumlayabiliriz çünkü buna aile karar veriyor.

Handikaplarla dolu bir sistem yani, kız çocuklarının okullaşması düşecek, çocuklar okullardan uzaklaşacak artık ailelerin karar verdiği özel okullarda, kurslarda eğitim görecekler belki de. Her sistem değişikliğinde 1-2 nesil kaybediliyor zaten bu da muazzam bir kayba yol açacak. Biraz üzerine düşünürseniz ne kadar vahim sonuçlar doğuracağını tahmin edersiniz…

4 + 4 + 4 hiçbir zaman bu modelle 12 etmez yani…

*

8 Mart Dünya Kadınlar Günü geldi çattı. 2009 yılından beri Erkeklik İstisnai Bir Durumdur isminde bir fotoğraf sergisi açıyoruz tüm Türkiye’de eşzamanlı olarak. Bu sene 4. senesi, Atakum Belediyesi Eğitim ve Eğlence Merkezi’nde sergiyi ziyaret edebilirsiniz. Dileyenler www.erkeklikistisnaibirdurumdur.com adresinden bilgi alabilirler.

Samsun Manşet Gazetesi, Minval Köşesi’nde yayınlanmıştır.

Bir Cevap Yazın

