Sıramatik – Gişe ve Toplumsal Ahlak?


Bu uzun zamandır gözlemlediğim, çok önceleri 1-2 defasında benim yaptığım bir şeydi de. Şimdi kendimden gerçekten utanıyorum.

Evimi değiştirdiğim için son günlerde abonelik işlemleri ve para işleri için bankalar ve abone merkezlerinde çok fazla mesaim oldu. Hepimiz biliriz artık gişesi olan her yerde (banka şubeleri, ptt, doğalgaz abone merkezleri, tedaş vs.) sıramatik denen aletler var. Oradan yapacağınız işleme göre sıra alıp sıranızı bekliyorsunuz, sıranız gelince de işinizi halledip çıkıp gidiyosunuz.

Bu yazıyı yazmak konusunda beni zorlayan şey SAMGAZda (Samsun Doğalgaz) sıra beklerken şarkıcı Altay tipli bir elemanın amcasının marketine gelir gibi içeri girip sıramatikten sıra alıp saha sola laf atmasıyla başladı. Tamam içerde tanıdıkların olabilir ama selam ver geç ya da yanına git lafla değil mi?!

-Hacııı nabeerr? Fatura mı yatırcann??
-Ben de şurdaki gözlüklü elemana biraz harçlık verip gitcem daaa.. Her ay harçlıklarını veririm böyle gelip..
-Ahaa.. Dur bi sıra daha alıyım da şurdann birine veririm o da bana dua eder daa, sıra beklemez işte.. Allah razı olsun desin yeter daaa..

Armut beyinli bu adamı 30 dakika kadar izlemek zorunda kaldım içimden küfürler ederek. Kime verecek diye bekledim elindeki fişi. Genç bir adam girdi içeri “al gardaşş bende fazla var” diye verdi fişi. Ama o sonradan gelen genç adamdan önce en az 10 kişi gelip sıramatikten sıra aldılar. Yani bizim Altay en az 10 kişinin önüne kaynak yaptı. O vatandaşların hiçbirinin de haberi yoktu.

Zor tuttum kendimi tartışma yaratmamak için. Sadece işimi halledip düşüncelerimi yazıya dökmek istedim, oldukça da yorgundum. Sen ne yaptığının farkında mısın diye girip ordaki 10 kişiyi bunun üzerine saldırtabilirdim kesinlikle ama hiç günümde değildim.

Allah rızası için 10 kişinin hakkını gasp ettiğinin ne zaman farkına varacak acaba zihinsel gelişimini tamamlayamamış o vatandaş. Bunun bankada “Hakkı abiii şu bizim işi hallett daaa” diyerek arkadaşı sayesinde sıra beklemeden işlerini halletmesinden ne farkı var birinin. Rahatsız olmaz mıyız bu durumdan? Hakkı abin senin için mi HALKI için mi orda be adam!!

Ahlak denen şeyin tam olarak ne olduğunu henüz bilmiyoruz demek ki, toplumsal ahlak denen şeyi de..
Ne var canım 1 sıra işte, nolmuş yani, bunun için mi o kadar yazdın çizdin demeyin! Küfrederim!!

Bir Cevap Yazın

