Neden sonu gelmez yazılarımın -1


Ben tembel bir insanım, aslında sadece fiziksel olarak öyleyim. Mental açıdan gayet çalışkan biriyim, sürekli düşünüyorum, tartışıyorum, düşünüyorum ve yine tartışıyorum böylece saatler geçirebiliyorum mesela..
Geçen gün bir insan neden faşizanlık yapar onu düşündüm. Haklı bir sebep bulamadım çünkü anlayamadım, teşhis ve tespit edemedim.. Geçmiş zamanlarda ergen psikolojisiyle faşist eğilimlerim olmuştu, asker de olduk birileri için öldük de sözde.. Ama şimdi düşünüyorum neden onları yaptığımı açıklayamıyorum kendime.
Aidiyet duygusu en güçlü argümanım oldu tartışırken, bir şeye ancak ait hissettiğinde körü körüne bağlanabilirsin bunun için de algılarını karşıtlara kapaman gerekli bu da bilinçli olmuyor elbette. Ya da ait hissetmek, yani güçlü hissetmek için bağlanmak isteyebilirsin. Yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadana geliriz bu yolla da.
Gündüz Vassaf hayranıyımdır. Kendisinin Cehenneme Övgü isimli kitabı çok değerlidir benim için, o kitapta totalitarizmi tartışmış kendisi uzun uzun. Hayatımın köşe taşlarından oldu o kitap, belki de tek köşe taşı diyebilirim. Kitabı okuduğunuzda ama objektif bir göz ve algıyla okuduğunuzda beni anlayacağınıza eminim.
Faşizm Türkiyede Türk Milliyetçiliği ile özdeşleştirilmiş durumda, bence (eminim bir çok insan için de benzer) sadece Türk Milliyetçileri faşist değillerdir. Bir şeye körü körüne bağlıysan ve şiddetle (şiddeti kelimenin tam anlamıyla kullandım burda) savunuyor ya da yaymaya çalışıyorsan faşistsindir. Her zaman açık kapın olmalı diğer fikirlere, yoksa açık kapıların ya da pencerelerin ışığı görmemeye mahkumsundur. Çünkü bir başka fikir senin için ışık olabilir, beynindeki karartıları aydınlığa kavuşturabilir.
Keşke Hitler faşizm denen şeyi hiç duymamış öğrenmemiş olsaydı, buradan Musolliniyi Hitlere tercih edebileceğim çıkarılabilir ki kızmam buna.
Velhasıl-ı kelam, insanların kendilerini ifade edebilecekleri ferah ve demokratik alanlar, görüşler ve paydalar çoğalmadıkça faşizm dalgalı ama genelde maalesef yükselen seyrine devam edecek diye kendi kendime nihayetlendirdim tartışmamı.. Belki de çok acıkıp yemek yapma ihtiyacındandır, her neyse benimle birlikte düşündüğünüz için teşekkür ederim.. Faşizm iyi bir şey değildir yahu..

Bir Yanıt Bırakın

